duminică, 26 ianuarie 2014

Oltcit







    S.C. Automobile Craiova S.A. (1976 - 1994) a fost un producător român de automobile. Numele Oltcit deriva din cuvantul "Olt", reprezentand locatia fabricii producatoare, si cuvantul "Cit", abreviere a cuvantului Citroen, aceasta combinatie se poate observa si in sigla. Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Astfel, un an mai târziu (1977) la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici. 


    După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae. 

    În noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. 



Oltcit Cabrio este un prototip ce nu a putut fi omologat datorita problemelor legate de structura masinii. Acestea au fost fabricate in numar de 3 automobile la comanda lui Ceausescu





Oltcit Sbarro, un prototip realizat la sfarsitul anilor 1980, de catre designerul Franco Sbarro. 










Un comentariu: